Door Irene

Ik doe dus een verwoede poging om meer te sporten én gezonder te eten. Deze nori wraps met tonijnsalade en rauwkost hebben zo weinig calorieën dat ik na het eten opnieuw honger kreeg. Rutger kan niet meer normaal naar deze foto kijken. Volgens hem zijn de nori wraps de liefde aan het bedrijven. Jep. Nu zie jij het ook hè?

Ingrediënten voor 10 wraps
  • Nori vellen (5)
  • Blikjes tonijn (2)
  • Griekse yoghurt (4 el)
  • Chili vlokken
  • Komkommer 
  • Wortel 
  • Rode ui 
  • Lente ui 
  • Kiemgroenten of tuinkers 
Nori wraps bereiding
Bereidingswijze

Maak eerst de tonijnsalade. Laat de tonijn uitlekken en doe vervolgens in een kom samen met de Griekse yoghurt. Roer dit daarna door elkaar en maak op smaak met zwarte peper en chili vlokken. 

Was de komkommer en snijd vervolgens een stuk van de komkommer af ter grootte van het nori vel. Snijd het stuk komkommer doormidden en verwijder de zaadlijsten. Snijd vervolgens dunne repen van de komkommer. 

Was de wortel en schraap de buitenkant van de wortel schoon. Schil met een dunschiller lange dunne plakken van de wortel. Snijd ook een rode ui in dunne halve ringen. 

Leg een norivel met de glimmende kant op een snijdplank. Beleg 1/3 van de matte kant van het norivel met tonijnsalade. Leg vervolgens de komkommer, wortel en ui op de tonijnsalade en verspreid er verschillende kiemgroenten of tuinkers over. 

Rol het norivel strak op alsof het een sushirol is. Snijd met een scherp mes aan beide zijkanten 2 cm er af. Gooi deze zijkantjes weg (of eet ze zelf op). Snijd de rol vervolgens in het midden doormidden. 

Serveer de tonijnrollen met sojasaus en eventueel wat wasabi.

Wist je dat we ook een fantastisch recept hebben voor sushitaartjes?
Nori wraps

Laat een reactie achter