Door Irene

Omdat we gister voor een weeshuis hebben besteld bij Klein Paramaribo, moesten we vanochtend compenseren met het ontbijt. Een gezonde spinazieomelet met erwtjes, Hüttenkäse en avocado. Prima bodem voor een rondje door de Provincie! Kunnen we daarna weer zonder schuldgevoel alles er weer aan eten tijdens het komende Pinksterweekend! 

Ingrediënten voor 4 personen
  • 4 eieren 
  • Scheutje melk 
  • 2 handjes verse spinazie 
  • Hüttenkäse 
  • Bieslook 
  • Doperwten 
  • Avocado 
Groene omelet met Hüttenkäse en avocado
Bereidingswijze

Breek de eieren los boven een maatbeker. Schenk vervolgens een scheutje melk bij de eieren en voeg een snufje zout en peper toe. Voeg daarna een handje spinazie toe en pureer de spinazie en de eieren met een staafmixer. Voeg eventueel nog een beetje spinazie toe tot er een diepgroene kleur ontstaat. 

Bak de omelet in een koekenpan met een beetje olijfolie. Bak de omelet op een laag vuurtje met een deksel op de pan voor ongeveer 5 – 7 minuten. De omelet is klaar als de omelet ook aan de bovenkant goed is gestold. 

Blancheer ondertussen een handje doperwten (diepvries) in een pannetje met kokend water. Kook de doperwten slechts 1 minuut en spoel de doperwtjes daarna direct onder een koude kraan. Zo blijven de doperwtjes stevig en mooi groen. 

Bekleed vervolgens de helft van de omelet met de hüttenkäse, wat gesneden bieslook, de doperwtjes en een paar plakjes avocado. Breng het eventueel nog een beetje op smaak met zwarte peper, zout en chili vlokken. Klap daarna de omelet dubbel en laat de omelet uit de pan glijden op een bord. Serveer de omelet ten slotte met een sneetje volkoren brood of een vers gebakken zuurdesem. 

Voor meer ontbijt inspiratie kijk je op onze ontbijt pagina

Laat een reactie achter